Veel mensen beschouwen e-mail als spam, toch kan het medium goed ingezet worden als onderdeel van een doordachte en strategische campagne, zij het dat je hier wel heel goed over na moet denken.
Allereerst moet je bij gebruik van dit medium je committeren aan de AVG regels. We zien dit bij veel bedrijven gelijk fout gaan omdat ze gebruik maken van (gratis) software die niet AVG proof is, zoals bijvoorbeeld MailChimp.
Daarnaast moet je heel goed nadenken over wie je een nieuwsbrief gaat sturen: is het B-to-B of B-to-C? Is de informatie die je wilt versturen relevant voor de doelgroep? En vind je doelgroep dit ook?
Soms heeft een bedrijf zowel zakelijke klanten als consumenten als klant. Dan moet je je afvragen of je deze beide met dezelfde nieuwsbrief kunt aanspreken of dat je wellicht twee nieuwsbrieven moet maken.
Bedenk altijd dat de ontvanger uiteindelijk beslist of jouw nieuwsbrief interessant genoeg is: zo niet schrijft hij zich uit en ben je hem op die manier kwijt als lead.
Wist je dat je e-mail ook heel goed in kunt zetten als intern communicatiemiddel? Voor verschillende klanten versturen wij een nieuwsbrief naar het personeel. Uiteraard zijn dit grotere bedrijven waar er niet dagelijks contact is tussen diverse afdelingen. Dan kan een nieuwsbrief een uitstekend middel zijn om werknemers te informeren en betrokken te houden!
Meer weten over de mogelijkheden van E-Mail marketing? Neem vrijblijvend contact met ons op!