Social media waaronder Facebook, Instagram, Snapchat, Pinterest, WhatsApp, Twitter, LinkedIn: een paar mogelijkheden die u in kunt zetten in uw marketingmix. Maar welke moet u nu wel inzetten en welke niet? En vooral: hoe moet u ze inzetten. Wij beheren voor diverse klanten de social-mediapagina’s. Ook hierbij kijken we eerst naar uw bedrijf en uw doelgroep: soms is 1 social kanaal voldoende, voor andere klanten zetten we er wel vijf in. Voor sommige klanten posten we uitsluitend gratis berichten, voor andere worden er complete campagnes opgezet inclusief remarketing! Uiteindelijk draait het natuurlijk om de conversie: hoeveel bezoekers gaan uiteindelijk over tot aankoop? Door dit doorlopend te meten kunnen we ook hier goede resultaten behalen tegen geringe kosten!
Wist u trouwens dat als u een vacature heeft wij hier tegen zeer geringe kosten bij kunnen helpen? Door de vacature via Social Media bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen bent u een fractie kwijt van wat u aan een print advertentie kwijt bent met in vrijwel alle gevallen aanzienlijk meer resultaat! Dit zijn ook de voordelen van social-media!
Met een juiste marketingstrategie zal social-mediamarketing leiden tot meer traffic, betere SEO, hogere conversieratio's, en nog meer… Kortom er zijn vrijwel geen redenen om sociale media niet in uw marketingstrategie toe te passen, het is namelijk heel effectief en ook nog relatief laag in prijs.
Social-media hebben enorm veel affiniteit met marketing. Veel bedrijven denken dat social-media alleen bedoeld is om te laten zien waar u mee bezig bent, en mensen te laten weten dat u bestaat. Dit is natuurlijk ook heel belangrijk, en ook dit doen wij. Er kan echter veel meer gehaald worden uit social-media. Mcomm beheert verschillende social-mediapagina’s voor bedrijven. Voor sommige klanten posten we uitsluitend gratis berichten, voor andere worden er complete campagnes opgezet inclusief re-marketing! Het Mcomm team zorgt er in ieder geval voor dat de doelgroep perfect bereikt wordt!
Online media zoals social-media zijn tegenwoordig heel belangrijk om uw klanten en wellicht potentiële klanten te bereiken. Maar weegt dit op tegenover de oude (bekende) offline platformen, denk aan de krant. Online marketing heeft veel voordelen maar het is ook belangrijk, wie de pagina’s op bijvoorbeeld social media bijhoudt. Natuurlijk kan dit zelf gedaan worden, maar dan is het niet zo effectief als wanneer u er een online-marketingspecialist naar laat kijken. Wij posten namelijk niet zomaar posten, Mcomm kent de online marketing en de onlinefuncties, en weet hoe u een effectieve online marketingstrategie moet maken. Mensen/potentiële klanten die zich alleen op offlinegebied bezighouden zijn natuurlijk dan niet te bereiken, als uw doelgroep geen gebruik maakt van technologie dan kunt u ze moeilijk bereiken. Een ander punt is concurrentie. Tegenwoordig zijn er veel spelers die hun dienst/product op de markt willen brengen en waartegen u dus moet concurreren voordat u uw doelgroep bereikt. De specialisten van Mcomm hebben de expertise door de menigte heen te breken en op social-media de doelgroep te bereiken. Als u de volledige doelgroep wilt bereiken kunt u natuurlijk gebruik maken van beide marketingopties. Een combi van de twee (online en offline marketing) is wellicht effectiever om uw volledige marktbereik potentieel te bereiken.