fbpx

Marketingplan

Wat voegt een marketingplan toe? En kunt u dit zelf of kunt u wat hulp gebruiken?

Een marketingplan is een belangrijk onderdeel om goed beslagen het strijdtoneel te kunnen betreden. Maar waarom is een marketingplan zo belangrijk? Marketing helpt u om uw product of dienst aan de man te brengen. Het is dan ook handig om hier een goede strategie voor te hebben. Het is dan ook wel de kern van uw marketing. En wat staat er zoal in een marketingplan, en hoe wordt dit bepaald? Wij gaan samen met u in gesprek om alles over uw bedrijf of merk te weten te komen. Vervolgens zetten wij de lijnen uit: welke doelgroep wilt u aanspreken, waarom, op welke manier en wanneer? Volledig passend bij úw organisatie en úw DNA. Dit alles zorgt voor een eveneens belangrijk voordeel; een goede positionering. Meer informatie over positionering vindt u hier.

Heeft u hulp nodig bij het schrijven van uw marketingplan, wilt u meer informatie of een plan dat volledig is afgestemd op uw bedrijf of merk? Neem dan eens contact met ons op, wij gaan graag met u in gesprek!

Waartoe dient een marketingplan?

Een marketingplan is een uitwerking van uw strategisch plan. In dit plan staat uiteengezet wanneer u waar welke actie uitzet. Dit klinkt misschien vaag maar is essentieel om gericht de markt te benaderen. Vaak wordt er ad-hoc besloten bijvoorbeeld een advertentie te plaatsen omdat er een acquisiteur belt. Maar past dit medium bij uw doelstellingen? Voegt het iets toe? Met een goed marketingplan kunt u dus ook veel geld besparen!

Waar kan een marketingplan mee helpen?

Marketing helpt u om uw product of dienst aan de man te brengen. Het is dan ook handig om hier een goede strategie voor te hebben. Het is dan ook wel de kern van uw marketing. Als bedrijf wil u uw product of dienst bekend wil maken onder het publiek, marketing is daar de oplossing voor. Voordat u zomaar marketingactiviteiten wil gaan toepassen is het slim eerst een strategie achter de hand te houden. Deze strategie komt voort uit een marketingplan.

Wat houdt een marketingplan in?

De hoofdvraag van een marketingplan luidt als volgt: Waarom wordt mijn doelgroep niet gevonden? Om het antwoord op deze vraag te vinden moet worden onderzocht welke doelgroep u wilt aanspreken, waarom u dit wilt, hoe en op welke manier en wanneer u ze wilt bereiken. Dit alles doen wij helemaal volgens de richtlijnen van uw bedrijf.

Waarom wordt mijn doelgroep niet gevonden?

Er zijn tegenwoordig nog steeds bedrijven die in de (lokale) krant of via mond-tot-mondreclame zichzelf promoten. Het werkt wellicht wel maar het is bijna niet te analyseren, heeft een relatief klein bereik en kost veel tijd én geld. De welbekende online social-media brachten mogelijkheden met zich mee. Het is namelijk nu erg gemakkelijk en effectief om door middel van betaalde promotie een groot bereik te behalen. Met de juiste vaardigheden kunnen deze promoties door middel van tools perfect worden uitgelezen, waarna uw doelgroep vervolgens nog beter kan worden getarget.

Laatste nieuws: