Portfolio Category: Onderzoek

Klanttevredenheidsonderzoek

Momenteel worden er heel veel klanttevredenheidsonderzoeken gedaan. Vul een paar bolletjes in en u krijgt een prachtig rapportcijfer. Staat natuurlijk leuk op uw website, maar kunt u er ook iets van leren? Helpt het uw organisatie naar een hoger plan te tillen? Een kwalitatief klanttevredenheidsonderzoek is dan meer op zijn plaats. Een goed klanttevredenheidsonderzoek kan…
Lees verder

Personeelsonderzoek

De meeste bedrijven hebben personeel in dienst. Niet altijd een pretje: niet voor niets luidt een oud joods spreekwoord ‘wens je concurrent veel personeel toe’. Maar ligt het altijd aan het personeel? Of heeft het met het verwachtingspatroon te maken? Een personeelsonderzoek kan vaak heel verhelderend werken. Naar twee kanten toe. Wij voeren diverse interne…
Lees verder

DNA onderzoek

Dit onderzoek gaat eigenlijk altijd vooraf aan een strategisch advies: wie bent u, waar staat u en waar wilt u naar toe? Drie vragen die heel simpel lijken maar vaak wat lastiger zijn te beantwoorden. En strookt uw beeld wel met dat van uw klanten? DNA onderzoek geeft antwoorden! Dit onderzoek zou eigenlijk ook voor…
Lees verder

Concurrentie onderzoek

Concurrentie onderzoek vindt altijd plaats volgens de desk research methode: oftewel, vanachter ons bureau. Wij onderzoeken wie de concurrenten zijn, op welke terreinen zij sterk zijn en op welke minder sterk. Eventueel kijken we ook hoe zij zich positioneren (bijvoorbeeld in combinatie met een DNA onderzoek).
Lees verder