Data Analyse

Veel ondernemers beschikken over data, soms zelfs zonder dit zelf in de gaten te hebben. Data kunnen u enorm helpen bij het maken van beleid. In de meeste moderne CRM systemen worden al data verzameld. Wellicht verstuurt u ook e-mailings die u kunt volgen. Kunnen er uit deze gegevens conclusies getrokken worden? Of beschikt uw brancheorganisatie over data? Dan kan er wellicht gekeken worden hoe u het doet ten opzichte van uw branchegenoten. Meten is weten! Data analyse is vandaag de dag (mede) het kapitaal van uw onderneming!

Belangrijk is dan wel de data op de juiste manier te kunnen analyseren. Naast eigen data is een groot aantal partijen bezig zogenaamde Big Data te verzamelen, denk hierbij aan Facebook, YouTube, maar ook fabrikanten van huishoudelijke apparaten en webshop eigenaren. Niet iedereen kan over deze data beschikken: sommige gegevens zijn privacygevoelig, andere zijn dat niet.
Dat is leuk zult u denken, maar wat kan ik ermee?

Als u over Big-Data kunt beschikken moet deze ook nog geanalyseerd worden. Uit analyses kunt u bijvoorbeeld ontdekken waar bezoekers van evenementen vandaan komen, maar ook hoe zij er komen (auto, bus, trein). Zo zijn er allerlei gegevens uit data te analyseren, als men weet hoe dit moet!
Mcomm | marketing&communicatie beschikt over een ruime ervaring in analyses van data.

Wilt u weten wat u met uw data kunt? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Comments are closed.