Start traject
Onze online strategie trajecten zijn volledig op maat en starten op de datum die we samen afspreken.
Voor wie is de training bedoeld?
Voor iedereen die op ontdekkingstocht wilt in de wondere wereld van online marketing.
Hoeveel tijd kost deze training?
De tijd die je investeert in je ontwikkeling is op te bouwen uit drie verschillende onderdelen:
- Lesstof – 60 uur
- Praktijkopdrachten – 60 uur
- Contact met coach – 20 uur
* Uren zijn bij benadering en kunnen per cursist verschillen.
Hoger leerrendement
We combineren de kracht van online en offline in een coachingstraject over een langere termijn. Het leerrendement wordt hierbij verhoogd door onze kennisbank te combineren met praktijkgerichte opdrachten. Deze opdrachten doorloop je samen met je coach en zorgen ervoor dat je na het afronden van het coachingstraject ook daadwerkelijk aan de slag kunt.
Inhoud en leerdoelen
Wat leer je tijdens deze training?
Het traject behandelt uiteenlopende online marketing gebieden en is op te delen in acht onderdelen:
- Introductie
Wat is online marketing precies en waarom zou ik het inzetten? In deze
eerste module trappen we af met de essentie van online marketing. Ook maak je kennis met onze SALE-formule: een werkwijze die ervoor zorgt dat je effectief met online marketing aan de slag kunt.
- Kick-off
Voordat je leert over alle online marketingkanalen gaan we eerst samen alle
tools instellen, zodat je direct aan de slag kunt en de juiste data al hebt verzameld. In deze module stel je onder andere Google Analytics, Google Tag Manager, Google Search Console, Bing Webmaster Tools en verscheidene social media pixels in. Tijdens deze kick-off focus jij je verder op het bepalen van jouw doelen, kpi’s en persona’s.
- Meer bezoekers en het verhogen van jouw vindbaarheid
In deze module verhoog je de vindbaarheid van de website en leer je alles over SEO (zoekmachine-optimalisatie) en SEA (zoekmachine-adverteren).
- Meer bezoekers – Verhogen zichtbaarheid
In deze module leer je jouw website zichtbaar maken bij de doelgroep. Je
komt onder andere meer te weten over social media (Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, Twitter, TikTok), het adverteren via social media, online adverteren, affiliate marketing en remarketing.
- Effectieve website
Activeer websitebezoekers om actie te ondernemen. Maak een start met leadmarketing, UX/UI en wireframing.
- Overtuig leads
Overtuig websitebezoekers en leads om voor jou te kiezen. Zet onder andere e-mailmarketing in om hiervoor te zorgen.
- Creëer supporters
Zet jouw klanten om in supporters. Ontdek de mogelijkheden van WhatsApp voor Business, e-mailmarketing en remarketing.
- Constante optimalisatie
Leer hoe je de door jouw opgezette campagnes constant blijft verbeteren, zodat je altijd het beste uit jouw website haalt.
Wat heb je gedaan na deze training?
Na dit traject heb jij jouw online marketing strategie volledig staan en ben je in staat om deze zelfstandig uit te breiden en te optimaliseren.
Je hebt...
...diverse online marketing tools ingesteld en deze kennen voor jou geen geheimen meer: |
...uitgebreide kennis van, en praktijkervaring met: |
○ Google Analytics |
● SEO |
○ Google Search Console |
● SEA |
○ Google Tag Manager |
● Social Media (adverteren)
Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok |
○ Bing Webmaster Tools |
● Remarketing |
○ Verschillende pixels en tags |
● Affiliate marketing |
● En nog veel meer.. |
En verder...
- ...geleerd hoe je je website gebruiksvriendelijk, overtuigend en
oplossingsgericht maakt.
- ...geleerd hoe je het maximale uit je klantenbestand haalt.
- ...geleerd hoe je de gehele online customer journey optimaliseert.
- ...KPI’s bepaald, deze meetbaar gemaakt en geleerd hoe je dit moet monitoren en bij moet sturen.
Kortom, je hebt een complete online strategie geïmplementeerd en kunt jezelf volwaardig online marketeer noemen.
Leerdoelen
Om de kwaliteit van het coachingstraject te kunnen waarborgen en om er zeker van te zijn dat jij met de juiste kennis het traject afrondt, hebben wij leerdoelen opgesteld. Benieuwd welke? Vraag jouw leerdoelen op via: info@partner.nl
Wat is het instapniveau?
Het traject is op HBO werk- en denkniveau, maar onze coaches bepalen het daadwerkelijke niveau op basis van een intakegesprek. We verwachten van cursisten wel dat ze minimaal op MBO 4 niveau kunnen acteren.
Over welke vaardigheden beschik je na deze training?
Na deze training kent de cursist alle huidige theorie met betrekking tot online marketing, kan deze aan de slag in de praktijk en advies geven over de inzet van online marketing.
Examens en certificaten
Iedere module wordt afgesloten met een eindtoets en kan meerdere tussentijdse toetsen bevatten. De slagingsdrempel voor alle toetsen is 70% (toetsen kunnen worden herkanst tot dit bereikt is) en de omvang van de toets is afhankelijk van het belang (Tussentijdse toets < Eindtoets module < Eindtoets complete opleiding).
Daarnaast voer je meerdere praktijkopdrachten uit die jouw coach met een voldoende moet beoordelen voordat je verder gaat met een volgend onderwerp.
Omdat onze kennisbank van alle benodigde informatie is voorzien, ben je na het afronden ook in staat om alle mogelijke online marketing certificaten te halen. Denk aan certificaten voor Google, Microsoft en Facebook.
Unieke leermethodiek
Mcomm maakt gebruik van een eigen leermethodiek die online en offline combineert en waarbij je over langere termijn intensief gecoacht en gecontroleerd wordt. Hierdoor kunnen wij, meer dan andere opleiders, garanderen dat je jouw werkzaamheden, naast theoretisch onderbouwen, ook daadwerkelijk goed kunt uitvoeren in de praktijk.
Studiemateriaal
- Mcomm Academy (kennisbank), beschikbaar gedurende het traject
- Externe hulpmiddelen:
- Alle social media kanalen
- Alle Google Tools
- Alle Bing Tools
- Mailchimp
- Eventueel externe (betaalde) tools (niet verplicht), bijvoorbeeld:
Mcomm SEO Dashboard (tenzij traject gratis) ○ Semrush