Voor wie is de training bedoeld?
Onze training is geschikt voor iedereen die Instagram als online marketing kanaal wil toevoegen aan de online strategie van zijn of haar organisatie.
Hoeveel tijd kost deze training?
De tijd die je investeert in je ontwikkeling is als volgt onder te verdelen:
1. Lesstof – 12 uur
2. Praktijkopdrachten – 10 uur
3. Contact met coach – 3 uur
* Uren zijn bij benadering en kunnen per cursist verschillen.
Start traject
We starten op de datum die we samen hebben afgesproken.
Inhoud & leerdoelen
Het traject behandelt uiteenlopende Instagram mogelijkheden en is op te delen in vier onderdelen:
De essentie van social media en waardevolle content
Met Mcomm Academy leer je over de essentie van social media en waardevolle content. Je komt te weten wat het belang is van content die aansluit op jouw online identiteit. Leer hier ook over de verschillende soorten content die jouw doelgroep bereikt en overtuigt.
Contentstrategie opstellen
Het is nu tijd om Instagram te verkennen. Door ten eerste een contentstrategie op stellen voor Instagram. Vervolgens wordt er samen met jouw coach gekeken waar de focus komt te leggen. En zo vorm je samen met je coach de basis voor het vervolgtraject.
Instagram Organisch
Nu de strategie is bepaald is het tijd om te leren over de berichtmogelijkheden van Instagram. Op deze manier ga jij het maximale uit jouw post halen!
Instagram Adverteren
Wanneer je organisch hebt afgerond is het tijd voor configuratie van de doelgroep om vervolgens te adverteren via Instagram. Daarna leer je de statistieken van de campagnes te analyseren om zo de campagnes te optimaliseren.
Wat heb je gedaan na deze training?
Na dit traject heb jij je een contentstrategie opgezet voor Instagram en weet je hoe je kwalitatieve content creëert en doelgerichte advertenties kunt opzetten. Je hebt...
...je account geconfigureerd.
...facebook Tag geïnstalleerd (belangrijk voor remarketing via Instagram). ...marketingdoelstellingen bepaald in combinatie met KPI’s.
...een contentkalender gemaakt.
...geleerd hoe je het maximale uit jouw berichten kunt halen.
...je doelgroep samengesteld.
...advertenties opgezet en geoptimaliseerd.
...geleerd hoe jij Instagram optimaal kunt benutten.
Leerdoelen
Om de kwaliteit van het coachingstraject te kunnen waarborgen én om er zeker van te zijn dat jij met de juiste kennis het traject afrondt, hebben wij leerdoelen opgesteld. Benieuwd welke? Vraag jouw leerdoelen op via: info@mcomm.nl
Wat is het instapniveau?
De training is praktisch, concreet en prima te volgen vanaf een MBO-4 opleidingsniveau.
Over welke vaardigheden beschik je na deze training?
Na deze training heb jij de laatste kennis van Instagram, je weet om deze kennis toe te passen en erover te adviseren.
Examens en certificaten
Na een positieve beoordeling van de praktijkopdrachten en het succesvol afronden van de eindtoets volgt een certificaat van deelname.
De trainingen, e-learning en werkwijze die door ons worden gegeven voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen. Dit zorgt ervoor dat jij optimaal leert.
Unieke leermethodiek
Bij Mcomm Academy leer je uit onze digitale leeromgeving. Met daarbij praktijkopdrachten die afgestemd zijn op jouw situatie met de begeleiding van jouw persoonlijke online marketing coach.
Met deze unieke combinatie leer je niet alleen de theorie, maar weet je ook om die juist toe te passen
Studiemateriaal
- Online leeromgeving, beschikbaar voor 12 maanden vanaf start traject
- Externe hulpmiddelen
- Google Tag Manager - Instagram