fbpx

Google Adwords Cursus

Nieuw: de Mcomm Academy! Hiermee willen we iedereen, die hiervoor open staat, helpen zich verder te ontwikkelen binnen de online marketing.

Ben jij benieuwd naar de wereld van SEA? Dan is dit achtweekse SEA coachingstraject perfect voor jou. In acht weken leer je alle ins en outs met betrekking tot SEA, zet je door middel van opdrachten jouw theoretische kennis om in de praktijk en heb je meermaals contact met je persoonlijke online marketing coach.

Start traject 
Onze SEA-trajecten zijn volledig op maat en starten op de datum die we samen afspreken.

Voor wie is de training bedoeld? 
Voor iedereen die op ontdekkingstocht wilt in de wondere wereld van SEA.

Hoeveel tijd kost deze training? 
De tijd die je investeert in je ontwikkeling is op te bouwen uit drie verschillende onderdelen:

  1. Lesstof – 12 uur
  2. Praktijkopdrachten – 12 uur
  3. Contact met coach – 4 uur

* Uren zijn bij benadering en kunnen per cursist verschillen.

Hoog leerrendement 
We combineren de kracht van online en offline in een coachingstraject over een langere termijn. Het leerrendement wordt hierbij verhoogd door onze kennisbank te combineren met praktijkgerichte opdrachten. Deze opdrachten doorloop je samen met je coach en zorgen ervoor dat je na het afronden van het coachingstraject ook daadwerkelijk aan de slag kunt.
Inhoud & leerdoelen

Wat leer je tijdens deze training?


Het traject behandelt uiteenlopende SEA gebieden en is op te delen in vijf onderdelen:

  • Doelstellingen, KPI’s en persona
    Ontdek en bepaal op wie jij je online gaat richten, bepaal de bijpassende doelen o.g.v. SEA en zet deze doelen om in meetbare KPI’s.
  • Voorbereiding op SEA
    Voordat we daadwerkelijk starten met SEA is het belangrijk dat alle analysetools juist staan ingesteld. Nadat je doelstellingen, KPI’s en persona hebt bepaald, gaan we daarom verder met Google Tag Manager, Google Search Console, Bing Webmaster Tools en Google Analytics.
  • Alle ins en outs over SEA
    Wanneer alle doelen op papier staan en we alles kunnen meten, is het tijd om je te verdiepen in SEA. We starten met een gedegen zoekwoordenonderzoek, zodat je precies weet waarop jij je kan gaan focussen. Vervolgens gaan wij je alles leren over de mogelijke campagne types (en het instellen hiervan), waar je alles kunt vinden, de belangrijkste instellingen, Microsoft Advertising en SEA-landingspagina’s.
  • Remarketing
    Met remarketing bereik je mensen die, op wat voor manier dan ook, al eens interactie met jouw merk hebben gehad. Wij leggen je uit hoe je deze personen opnieuw kunt bereiken.
  • Campagnes optimaliseren
    Alleen het opzetten van de pagina’s is niet voldoende. Om uiteindelijk goede resultaten te behalen moet je aan het werk blijven. Daarom leren we jou hoe je jouw SEA-inzet kunt optimaliseren.

Wat heb je gedaan na deze training? 

Na dit traject heb jij onweerstaanbare advertenties opgezet met Google Ads. Je bereikt direct topposities in Google, bent zichtbaar op YouTube of verkoopt producten via Google Shopping. Je hebt...

  • ...een zoekwoorden onderzoek uitgevoerd.
  • ...een advertentieplan opgesteld.
  • ...een logische campagnestructuur uitgewerkt.
  • ...geleerd hoe je gebruik maakt van de verschillende campagnetypen:
    • Zoekmachine
    • Display
    • Shopping
    • Video
    • Mobiele app advertenties
  • ...geleerd hoe je deze campagnes optimaliseert

Leerdoelen

Om de kwaliteit van het coachingstraject te kunnen waarborgen, en om er zeker van te zijn dat jij met de juiste kennis het traject afrondt, hebben wij leerdoelen opgesteld. Benieuwd welke? Vraag jouw leerdoelen op via: X

Wat is het instapniveau?

Het traject is op HBO werk- en denkniveau, maar onze coaches bepalen het daadwerkelijke niveau op basis van een intakegesprek. We verwachten van cursisten wel dat ze minimaal op MBO 4 niveau kunnen acteren.

Over welke vaardigheden beschik je na deze training?

Na deze training kent de cursist alle huidige theorie met betrekking tot SEA, kan deze aan de slag in de praktijk en advies geven over de inzet van SEA.

Examens & certificaten

De module SEA heeft een eindtoets die je kunt herkansen totdat de toets voldoende afgesloten is (slagingsdrempel: 70%). Daarnaast voer je meerdere praktijkopdrachten uit die jouw coach met een voldoende moet beoordelen voordat je verder gaat met een volgend onderwerp.

De academy is altijd up-to-date en ontwikkeling krijgt bij ons de hoogste prioriteit.

Onze kennisbank bevat informatie over Google Ads en Microsoft Advertising. Na het afronden van ons coachingstraject ben je in staat de officiële certificaten van Google en Microsoft te behalen.

Unieke leermethodiek

Mcomm Academymaakt gebruik van een eigen leermethodiek die online en offline combineert en waarbij je over langere termijn intensief gecoacht en gecontroleerd wordt. Hierdoor kunnen wij, meer dan andere opleiders, garanderen dat je jouw werkzaamheden, naast theoretisch onderbouwen, ook daadwerkelijk goed kunt uitvoeren in de praktijk.

Studiemateriaal

    • Mcomm Academy (kennisbank), beschikbaar gedurende het traject
    • Externe hulpmiddelen:
      • Google Tag Manager
      • Google Search Console
      • Bing Webmaster Tools
      • Google Analytics
      • Zoekwoorden planners
      • Google Ads
      • Microsoft Ads
      • Google Merchant Center
    • Eventueel externe (betaalde) tools (niet verplicht), bijvoorbeeld: Semrush

Voor meer van onze cursussen:

SEO Cursus

• E-learning & 1-op-1 coaching

• 4 weken

• 825,- excl. BTW

Meer info...

Social Media adverteren

E-learning & 1-op-1 coaching

6 weken

1.200,- excl. BTW

Meer info...

Google ads

E-learning & 1-op-1 coaching
8 weken
1.800,- excl. BTW

 

Meer info...

Facebook Training

E-learning & 1-op-1 coaching
4 weken
825,- excl. BTW

 

Meer info...

Instagram Training

E-learning & 1-op-1 coaching
4 weken
825,- excl. BTW

Meer info...

Online Marketing Cursus

E-learning & 1-op-1 coaching
12 maanden
4.050,- excl. BTW

 

Meer info...

Mocht je interesse hebben in een dergelijke cursus neem dan snel contact met ons op: dan bespreken we de mogelijkheden en melden je, indien gewenst, aan. Laat dit dan zo snel mogelijk weten via info@mcomm.nl, het liefst vóór 18 augustus.

Laatste nieuws:

×

Direct Contact?

Stuur ons via whatsapp een bericht en wij proberen zo spoedig mogelijk te reageren.

×