Positionering

Er zijn meerdere redenen voor een bedrijf om voor een nieuwe positionering in de markt te kiezen. Zo kan er een overname plaatsvinden, uitbreidingen of veranderende marktomstandigheden. Maar een goede positionering is ook cruciaal om een streepje voor te hebben bij de doelgroep. Door juist in te spelen op onderscheidende, relevante en geloofwaardige kwaliteiten kiest uw klant voor ú, in plaats van uw concurrent. Een goed uitgedachte strategie gaat vooraf aan een goede positionering, maar helaas wordt deze stap vaak overgeslagen. Er wordt direct een reclamebureau ingeschakeld en zij gaan vervolgens aan de slag met een nieuw logo, een nieuwe website en liefst een nieuwe bedrijfsfolder. Volgens ons is positionering meer dan dat.

Daarom gaat Mcomm marketing&communicatie, samen met u, op zoek naar uw (nieuwe) DNA. Ook het schrijven van een marketingplan kan hier aan te pas komen, hoewel dit niet altijd het geval is. Hierin worden de grote lijnen uitgezet om vervolgens te gaan kijken naar de middelen. Nadat de strategie bepaald is, is het reclamebureau aan de beurt: zij weten aan welke eisen het logo en de website moeten voldoen. Kortom: eerst strategisch kijken, dan pas in middelen denken!

Is uw bedrijf of merk toe aan een nieuwe positionering en heeft u interesse in meer informatie? Twijfel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij gaan graag met u in gesprek onder het genot van een heerlijk kopje koffie!

Comments are closed.