Online marketing

Online marketing is een “hot item”. Veel bedrijven investeren om zichtbaar op het wereldwijde web te zijn, waardoor opvallen in de massa steeds lastiger wordt. De kracht is geen losse flodders uit te delen door af en toe een social media post te plaatsen of een e-mailing te versturen, maar in te zetten op een totaalpakket. Immers: hoe vaak komt het voor dat een potentiële klant bij het allereerste contactmoment met uw bedrijf/merk tot aankoop overgaat? Bij de inzet van een individueel online marketingkanaal moet u zich dus altijd afvragen: op welke manier draagt dit bij aan mijn strategie? Eigenlijk niets anders dan uw reguliere (offline) marketingactiviteiten. In het ideaalplaatje zijn uw off- en online marketing zelfs nauw met elkaar verweven.

Een online marketingcampagne begint dus altijd met een strategie. Wie bent u, wat is uw imago, hoe wilt u worden gepositioneerd en wat wilt u bereiken? Daarop wordt de strategie gebaseerd en bepalen we welke boodschap wordt uitgedragen, via welke kanalen en op welke wijze dit wordt gecommuniceerd, of het effectief is om offline marketingactiviteiten hierin te integreren en zo ja, op welke manier.

Het mooie van online marketing is dat resultaten steeds beter meetbaar worden. Uw website verzamelt ontzettend veel data. Als deze op de juiste wijze worden geanalyseerd, kunnen wij een groot deel van het aankooptraject van uw klanten volgen. Dat betekent dat wij hierin kunnen sturen en effectiever te werk kunnen gaan. Als uw potentiële klant op het punt staat een order te plaatsen, kunnen wij hem net dat laatste zetje geven om voor u te kiezen en niet voor uw concurrent. Wilt u weten hoe we dit aanpakken? Kom dan eens langs voor een heerlijk kopje koffie.

Om de kosten voor u in de hand te houden, werken wij hoofdzakelijk tegen vaste tarieven. Voor een overzicht van onze online marketing abonnementen, kunt u hier kijken.

Comments are closed.